livet

Om alla människor är unika, utgör vi alla en viktig roll utav den pjäs som kallas livet.
Alla är vi relevanta komponenter. Viktiga för livet. Det är inte upp till oss att värdera vårt värde,
vår prestation eller att bedömma hur pass viktiga vi är. Det är inte upp till mig att sätta
"bra" eller "dålig" som benämning på den jag är. Hur kan jag det, då jag är bara en bärare
utav unika personlighetsdrag, sätt och tankar. Jag bär omkring på något unikt. Jag är en vas
fylld av känslor. Jag är en skål fylld med liv. Jag är en vägg målad med tankar. Jag är ett skal
fyllt av själ. Det går inte att värdesätta mig.
Det enda vi ska göra är att ta vår unika person i mål. Gå hela vägen. Ge liv åt den unika
individ vi var planerade att vara. Det är livets mening. Det är meningen med dig. Med mig.
Ge död åt de mallar du försöker pressa in din person i. En mall är ett försök av förlorade
personer att förstå hur de ska vara. Ett försöka att skapa ett rum att platsa i. Ett ideal är
ett försök att göra normaliteter utav något vilket inte går att göra normalt.
Ingenting är normalt med oss. Vi är alla olika. Och det är det som gör pjäsen om livet intressant.
Ge ben åt de unika sätt du tilldelats. Ge hjärta. Ge rum.
Jorden ska ha upplevt någon som du. Ditt leende. Ditt hjärta ska ha pumpat
ditt blod. Dina ögon ska ha fått sett världen. Det är det enda som krävs utav dig.
Bara och endast det.

/db



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: