i livets NORGE

Hej finisar!
Söndag kväll och det är sju veckor sedan jag kom till Trondheim. Jag är duktig på att räkna dagar och hålla koll på min ankomst! I fredags i alla fall hade jag en lång skoldag och på kvällen myste jag och mina franska vänner till det med tacos, välbehövligt!
 
Igår morse tog vi bilen(som vi hyrt) till Kristiansund och vidare via the atlantic road till en stuga ute i skogen nära sjön. Jättefint, trevligt, mysigt och väldigt mycket natur! En skön utflykt för att få en inblick i Norges natur och skog, bro och sjö -liv. Inget jag direkt föredrar, men det var nice sällskap, kall öl och fräsch luft! 
The atlantic road ser mycket finare och häftigare ut på bilder än vad det egentligen är men det var kul att få se det när man ändå är i närheten (hehe fyra timmar bort) vi fick åka färja dit under en del av färden då havet stod i vägen men det kändes som när man var yngre och åkte till tyskland haha. Nu har jag fått se ännu mer natur och sådant i den stilen och det känns alltmer som det är det enda Norge består av, massa sjöar, omringade av skog och berg. Jag har ju aldrig varit i norra Sverige, bara imitten som högst, så det är säkert rätt likt där med. Men nu känns det rätt OFF på något sätt, även om luften här är märkbart fräschare än i södra Sverige, så känner jag mig avlägsen. 
Jag minns ej om jag nämnt det, men jag har blivit jättteblond och det är häftigt. Känns som det var längesedan jag var superblond och jag gillar det. Men utväxten är redan på ingång även om den är ovälkommen så det suger lite. 
YUJIN, CLARA, HWA, SEOYOUNG
Nu har jag hunnit tvätta en runda, ska äta en macka innna jag somnar gott.Imorgon börjar jag vid kl 12 med academic writing, sedan ska jag spendera hela veckan till att skriva en midterm essay om corporate social responsibility. Härlig vecka! Men HÖR och häpna, jag ska till fakking ISLAND!! o hoppa o studsa i blue lagoon!! men ja innan dess väntar några fan-tastiska veckor i norway o trondheim med plugget på NTNU. hörs snart igen finisar:* 
 
 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: