Livet i början på våren 2016

Då var 1 mars redan här och det sägs väl vara den första vårmånaden, galet sjukt bara det. Jag befinner mig i Helsingborg och är nyligen hemkommen från Oman. Jag har blivit några nyanser brunare och jag har spenderat värdefull tid med mina fina föräldrar. Det har varit en mycket skön vecka och jag har njutit varje sekund. Att tillbringa tid med mamma o pappa, vid havet, i solen, höra vågornas fina ljud, kolla ut på oceanen samtidigt som jag har sand mellan tårna, Det är där och då jag upplever en speciell harmoni, det är där och då jag samlar nya krafter till livet och det är där och då jag inser att livet inte är särskilt seriöst och det spelar ingen roll på vilket sätt livet än väljer att utspela sig. Vid dessa tidpunkter skrattar mitt hjärta konstant och jag upplever en sorts balsam för min själ. Just i det mötet, mellan sol, vind, salt och sand och med mig i kalaset finner jag mina inre styrkor, ett speciellt lugn som erövrar mig, mina tankar och min själ. Sådana tillfällen värderar jag mycket högt och det är för mig mycket värdefulla stunder. Jag vill för resten av mitt liv fortsätta resa till ställen där jag möter sol, hav, sand och en hel del palmer. 
"The sea makes me feel more alive and it refreshes my mind, body and soul. The ocean is where I find my inner peace and here I can relieve stress and negative thoughts."
 
NU- tillbaka till verkligheten med ny energi, nya tag och nya fantastiska krafter. SÅ för att göra mig själv påmind om vad som komma skall och hur livet ser ut den närmsta tiden. Jag har gått från att vara guldmedlem på KICKS till att bli silvermedlem, vilket tog mig hårt, och det resulterade i att jag investerade i en ny foundation på Kastrup (så långt ifrån kicks verksamhet som möjligt) från märket MAC och den passade superbra innan min resa till Oman men sedan blev jag någorlunda brun vilket i sin tur nu har lett till att min nya fina foundation är alldeles för ljus. SÅ nu går mycket av min tid åt till att skrubba bort min färg!
Vidare gick min ett års prenumeration på SPOTIFY premium ut igår, vilket återigen slog mig; tiden går fort. Exakt 1 år sedan jag investerade i min då nya iphone 6 men som idag redan fyllt ett år? Så jag sa farväl till premium och numera jobbar jag på att lära mig älska reklam och allt vad det innebär. 
I skolväg är jag oJulia, min partner in crime mitt inne i projektskrivande Nu har vi två viktiga moment kvar innan påsk. Och efter påsk väntar exjobbet. Galet taggade på det<3  Så efter att återigen konstaterat hundra gånger och fått det bevisat tusentals gånger att tiden är det vi minst har på denna jord så vet jag inte vad jag ska säga mer angående det. Jag måste bli bättre på att fånga dagen, ärligt talat. I helgen ska jag äntligen få träffa min fina Ana och sedan blir det Ljungby där jag ska piffa uppp håret. Det är dom små sakerna som gör livet. Jag läste nyligen Fredrik Eklunds bok SÄLJ! och den vill jag verkligen rekommendera till alla att läsa. Han beskriver livet så bra, och man behöver inte bli framgångsrik för att leva livetfullt ut. Gör vad du själv vill, som du själv vill och va glad. Gör andra glada, glädje smittar och är så enkelt. Nu ska jag strax möta upp Julia för att tillsammans ta oss igenom en skön dag på skolan; idag har vi nämligen företagsmässa på skolan och det är ju spännande. Framtiden är ljus, va öppen och lev så som du vill, njut, ta vara på tiden och glöm aldrig att det är i motgångarna du växer som människa och erövra universum. Universum har en plan för dig. Jag kan ge ett exempel:
Igår skulle jag göra kycklinggryta med kokosmjök och i receptet stod det att man skulle ha en kycklingbuljong i. Jag gick och köpte det och minns tydligt att jag la ner buljongen i påsen. När jag kom hem tog jag ut alla saker ur mina två påsar och satte igång med maten. När min buljong skulle in i grytan var den borta. POFF, helt borta! Jag letade och kollade i påsarna och den var inte där, jag tittade även på kvittot och där stod min buljong med. Jaha vad hade hänt med de? jag kan ha tappat den på vägen, även om det låter orimligt att en liten buljong skulle ramla ut ur påsen. Men jag valde att se det som ett tecken, gud, universum eller livet; ville inte att jag skulle ha min buljong i kycklinggrytan. Jag såg det som en möjlighet att testa utan buljong och valde att inte se det som ett jobbigt problem. Det jag vill säga är, att försök erövra universum och tro på att det finns en väg för alla, för det finns det. det är jag säker på. Lev och ha kul! Värt att nämna är att min kycklinggryta inte alls blev god, men det är en annan femma. Nu måste jag återgå till mitt liv utanför bloggen hehe. Vi hörs snart mina fina, många pussar från er dzana <3 
 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: