måndag och jag drömmer om Afrikas savanner

Hej sköningar, jag har lyst med min frånvaro men nu har jag lite tid över för att dela med mig av mitt liv. Halva mars har redan passerat och jag har hunnit göra en hel del. Jag och Julia har avslutat vårt simuleringsprojekt, haft vår första handledning vad gäller exjobbet och faktiskt insett att examen närmar sig. Jag har gjort en stor(!) förändring i hårväg, där jag valt att bli gråare än gråast och klippa av ca 15cm(?) så nu är det pagekort och ganska tjockt i topparna. Jag trivs men då och då slår det mig att tanken med mitt hår var att få det långt, men sen älskar jag spontanitet och att göra sådant som ingen annan gör/vill/vågar. Jag har spenderat en helg i Jönköping och en helg i Lund, jag har testat på restaurangen Pinchos och allt vad den hade att erbjuda. Jag har varit arg för att kollektivtrafiken blivit dyrare, sedan 1 mars, men ändå åkt tåg samt buss. Jag har lagat chili con carne och har nu 4 matlådor att få i mig. På onsdag väntar en sista redovisning för mig och Julia, där vi redogör för vårt simuleringsprojekt innan jag går på lite påsklov typ. Den 29de mars drar vårt exjobb igång och då är det full fart som gäller, det ska bli skönt att chilla lite innan det. 
Annars händer idag en lite större grej; mina två vänner; Clara och Yun, som jag träffade i Trondheim i höstas och som kom att bli mina närmare vänner, kommer och hälsar på idag. Det ska bli trevlig, det har gått några månader sedan vi sågs den 13de december 2015. Vi ska samtala om livet, tankar kring världen o sådant som man gör med vänner från andra delar av världen som man klickat med. Jag ska öva på min engelska igen, det är välbehövligt. 
Annars saknar jag Oman, solen och havet. VILL HA DET dagligen, men det är svårt. Det var en update från mig och mitt liv så här dags. Vi hörs snart igen finisar <3 
innan min hårförändring med människan vars liv jag värderar mycket högt. 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: