för hela året har jag väntat på juni, juli augusti

En hel fantastisk månad har passerat i livet, genom själen, i världen och blivit ett minne blott. Maj, en av årets allra bästa månader har gett mig styrka, mod, en ny syn på livet, mycket skratt och kärlek. Jag har känt mig central i mitt egna univsersum och i mina närståendes universum. Det allra största var flytten till min egna nya fantastiska lilla lägga, vilket gav mig en enorm drös av nya känslor och aspekter, saker och härligheter; Min nya säng, där jag sovit som innan födseln. Närheten till allt. Dom fantastiska barn jag hör dagligen precis utanför. Jag ser att livet lever. Än har inte döden omfamnat oss och än finns det hopp. Mina känslor är överkraftiga.
När jag steg in i mina nya egna 55 kvadratmeter kändes det som att jag hade hittat hem, det kändes hemma. Jag upplevde en trygg atmosfär och en fantastisk glädje. Jag har nu bott här i hela 17 dagar och det har svindlat av snabbhet. Som i vanlig ordning lyfts inredningsintresset när en ny lägga står bakom hörnet. Just mitt intresse för ämnet har aldrig varit något större men självfallet har jag haft några få saker i huvudet som jag verkligen, verkligen velat ha. En sak var en speciell matta, en orientalisk. Fylld med färg och form och glädje. Likt mitt liv och min kropp, jag gillar att dra paralleller till allt för att innebörd går före form och för att allt ska ha sin egna lilla mening och kunna värderas mycket högt. Jag fann min älskade matta på en av Sveriges kanske utländska gator och jag var lyckan själv. Den är så fin och påminner så mycket om mig själv o både kropp och knopp. En annan sak jag alltid velat ha är någon sorts djungel; men mycket grönt och levande. Inte blommor i färg; utan gröna växter och som max en gul stor solros. Därav köpte jag en stor palm som jag gav namnet Isidor, han är så stor, typ som en hingst och så vacker... Palmer har alltid stått mig nära hjärtat, det har gett skugga åt min brännheta hy, det har gett ögonen en fantastisk vy och framförallt har de funnits där när jag levt några av mina lyckligaste dagar på ställen runtom på jorden. Det var min första växt någonsin och det kommer definitivt inte bli min sista. Tyvärr tänkte jag inte steget längre än kortare. Isidor är en palm och palmer lever i värmen, inte mycket vatten behövs. Tråkigt nog gav jag Isidor lite för mycket näring och han blev dålig på att överleva. Dagligen följer jag hans död numera. Han kom i tre olika sortet, som jesus, den helige anden och gud. Han visar sig i dessa tre olika former, men jesus har vissnat och ännu inte återuppstått. Nog om Isidor <3 
Min älskade bror som snart blir 30 år fyllda på jorden. Min fantastiska älskade bror. Han var nere och besökte mig och läggan nyligen. Det var kul. Han är glädjen sig själv och tycker jag är en tusenfråge människa. Det stämmer, jag är en nyfiken prick och är mycket intresserad om människors liv och deras val och hur de väljer att leva sin livsresa. Det är för mig energigivande och kickande. Jag blir inspirerad och förgyllad av andra människor och deras livsresor. Min fina bror iaf; även om vi inte ses så ofta så är den tid vi spenderar ihop guldvärd. Något jag värderar mycket högt.
En vecka efter inflytt hade jag mina fina tjejor på plats, fler kom till senare. Men vi hade mycket kul och jag kan väl säga att nya läggan invigdes där och då. Än är inte mina gardiner upphängda men dom hänger inte så som dom gör på bilden ovan så ni behöver ej oroa er.
På något sätt är det här min bas, det har alltid varit vi tre. Och vi kompletterar varandra så bra. Mina människor livet ut. 
Och även om vi är ifrån varandra och gör olika saker i livet så vi basen, jorden, livet. Tack för att ni valt mig på er livs största resa.
Tanja-min nya älskade fina vän som jag kommit nära på kort tid och det är så himla kul. Ser fram emot att upptäcka nya äventyr med dig, att uppleva Malmö på riktigt med dig, att bara få dela livshistorier med dig. och resten av hela livet såklart. Nu blir du inte av med mig. Vart har du varit hela mitt liv min fina lilla tanjis <3 
Och min älskade lilla Julia såklart som trots allt är kvar i Hbg och varpå vi fortfarande vårdar vår relation mycket väl. Hon är den naturella av oss, den neutrala som alltid vill allas bästa. Min businesspartner. Min stabilitet i kaoset. Vi skrev tillsammans ett examensarbete för Volvo Powertrain i Skövde- och nu ett år senare har vi genomfört en godkänd presentation och vi ska inkassa hela 15 tusen var för vårt gedigna arbete. Ser fram emot pengarna såklart men även på ytterligare arbeten, skoj och upplevelser med dig. I år firar vi 4 år som vänner. 
En selfie och när jag precis flyttat in och folk började tro att jag var sambo med min egen far. Vi är särbos fortfarande och nu står endast mitt namn på dörren DZENANA DZANIC the one and only.....
Min älskade älskade Maida. Mamma. Den kärlek jag känner för denna kvinna är så obeskrivlig, så sjuk. Hon firar i år, hela året, 30 år som gift med min älskade pappa och det är så kul. En sådan kärlek, så fin och så underbar. Livets mening. 
På denna bilden och i denna byxdress gillade jag enbart hur min rumpa såg ut. My back is greater than your future typ. 
Kärlek till alla dessa fina tjejer. Alltså tjejer är så kul, tjejer är livet och alla gillar tjejer. Har haft så mycket kul på senaste med alla mina tjejor. Vi har skapat minnen för livet <3 
sådär, det börjar bli dags att avrunda. Jag skriver min sista tentamen för terminen idag kl 14 och sedan efter tar jag sommalov på riktigt. Imorgon bitti flyger jag ner till Split och mitt älskade trogir <3 Där ska jag bara lata mig och chilla och framför allt träffa Clara, min franska prinsessa. Hon kommer ner till mig och det är så ofattbart. Tillsammans ska vi skapa nya minnen i mitt älskade paradis. Ni ver säkerligen vid detta laget hur mycket jag älskar trogir, ciovo och okrug gornji. Mitt egna paradis. om 26 h är jag där! Jag återkommer med sommarplaner och juni juli augusti när jag får tid igen. Tid till att skriva och berätta om mitt liv för alla er nyfikna. Vi höres snart igen babes- Älskar er alla såååå, glädjs åt det liv ni lever <3 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: