två månader i trondheim!

Hej finisar!
 
Måndag morgon o igår passerade hela åtta veckor sedan jag tog mitt pick o pack och bosatte mig i  trondheim o norge! För varje dag sedan dess har jag vuxit, utvecklats och inspirerats. Det är sjukt! Jag själv märker hur jag bara helt plötsligt förändrats, blivit mer vuxen, tagit mer ansvar, tagit mer kontakt med människor som jag aldrig annars ens hade haft möjlighet att träffa. Det är sjukt, två månader har gått så snabbt! och det känns som jag kom hit igår! Jag tänker alltid för mycket på vad som händer och på vad som hända skall, jag är grym på att oroa mig för saker som ligger långt fram i tiden som just nu inte ens spelar någon roll, och som jag ändå inte kan göra något åt. 
Nu är jag inne i en period där jag funderar mycket över vad jag ska göra med mitt liv. I sommar tar jag liksom examen och har en filosofie kandidatexamen med service management som huvudområde, om allt går som det ska. Vad är nästa steg då?
För mig har master varit viktigt enda sedan dag 1 på Universitetet, jag vill ha en internationell karriär och framförallt ha det som krävs för att nå högt så att säga. Så jag har kollat en hel del på olika masterutbildningar i både Göteborg och Stockholm. Jag vill arbeta som projektledare, då det är mycket variation och hel del olika utmaningar hela tiden. Det är en av drömmarna. Men sedanjag kom tilll norge har Human Resource Management intresserat mig mer och helt enkelt personal och arbetsliv. Liksom att kanske kunna motivera människor på jobbet? För det är ju mäniskorna trots allt som är hela organisationen. Det känns som något spännande som jag hade kunnat göra bra! Men än så länge är jag rätt öppen för annat ändå. Åh de va lite måndagstankar från mig, i alla fall nedan ser ni min harry potter skola i Trondheim
Helgen var väldigt bra, i fredga hade vi tacomys, igen haha. I lördags var vi ute o dansade en sväng och det var den bästa utekvällen hittils (fast o andra sidan har jag varait ute 2 gånger innan haha) Ikväll står oktoberfest på schemat och vi har väldigt fina klänningar till det! Ska visa er sen! Nu ska jag rusa till skolan, vi hörs snart igen finisar. BTW igår var de 2 månader tills jag blir 21, 21 fakking år!! Känns som jag blev 18 imorgon typ?
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: