Hur Året tvåtusenalltid blev tvåtusenaldrig

Hej alla mina fantastiska människor som valt att dela detta jordeliv med mig, eller valt och valt kanske ni inte har gjort, men ni har gjort valet att kika in här och inspireras och informeras av mitt fantastiska jordeliv. 

Som det team vi är på denna jordeplanet så är vi varje dag fokuserade på vägen framåt, mot de mål vi har satt för framtiden och milstolparna vi ska nå på vägen. Detta driver oss framåt och att vi ständigt strävar efter att förbättra oss, bestiga högre toppar, nå högre berg. Samtidigt är det viktigt att då och då blicka tillbaka i backspegeln och reflektera över vägen vi gått, och det vi har uppnått, både i stort och smått. Då året, det som tidigare var tvåtusenalltid numera blir tvåtusenaldrig, närmar sig sitt slut, vill jag göra just detta - ge en tillbakablick på några av de framgångar vi haft under de senaste månaderna. Med framgångar menar jag de händelser jag minns med ett leende på läpparna och som hänt i mitt liv nära mig på jordeplaneten. 

Januari: Inledde året på bästa möjliga sätt nere på mitt älskade balkan men människor som hjälper min aorta att vidgas. 

Februari: Inledde ett examensarbete med min Julia. Besökte Oman för 4de gången men älskade päron och äpplen.

Mars: Minns ej

April: Jag och min Julia maxade examensarbetet och spenderade många timmar i Skövde på Volvo Powertrain. Jag och Helix blev nya vänner och började dejta. Idag kan vi inte skiljas åt.

Maj: Jag och min Julia besökte Alanya, vilket står nära mina drömmars hjärtan.

Juni: Jag och min Julia tog livets examen. Jag började arbeta på Carlsberg och tog därmed min riktiga jobb-oskuld. 

Juli: Jag jobbade på för fullt och besökte även Paris där min livslånga relation med Clara underhölls och ifrågasattes<3 I slutet av juli fick jag ett fantastiskt besök av min vän en och en annan, Enzar <3 

 

Augusti: Jag jobbade även här på för fullt, slutade på Carlsberg i mitten på aug och drog till mitt älskade TROGIR med livets vänner. 

September: Började plugga till ekonom och fortsatte mycket med olika events och alkoholhaltiga drycker.

Oktober: Var på Cypern med fina äpplen och päron. Min farmor gick bort, saknaden blev ett faktum och jordelivet insågs än en gång endast vara en tillfällig plats i livets resa. 

November: Besökte Paris ännu en gång, Clara, Mathilda, Arnold- alla fanastiska människor gör att det goda blir godare och livet härligare. Började göra naglar, vilket jag ej gjort på tre år- nu är jag fast. 

December: Fyllde hela 22 år. Insåg att ett helt år passerat sedan jag sa farväl till Trondheim för alltid. Började jobba på Carlsberg igen. Festade en del. Firade jul. Fick julklapp. Gick upp 3 kilo. 

Nutid: Imorgon gör jag min sista dag på Carlsberg för detta året. Ska fira in det nya året på ett fint sätt. Ska bli en bättre människa. Ska sluta vara så kaxig. Ska börja bli snällare. Ska särskilt börja bli snällare mot mig själv. Ska lära mig laga mat. Ska flytta till malmö och bli sambo igen. Ska tänka positivt. Ska inte ta livet seriöst. Ska skratta mer. Ska träffa mer nytt folk. Ska resa till Kap Verde i februari. Ska kanske bli faster. Ska kanske få en ny kusin. Ska nog bli med katt (djävulens djur). Ska lära mig älska människor mer och tala om det för dem. Ska få människor att känna sig uppskattade. Ska äta mer hälsosamt. Ska bli vegetarian på riktigt. Ska gå på ceca med livets vänner. Ska överleva. Ska ej lämna jordelivet. Ska ej sommarjobba hela sommarn. Ska bli bättre på att köra bil. Ska och ska och ska, så mycket man ska och så lite tid på jordeplaneten. 

Så alla mina nära och kära, på lördag kanske jag inte kommer hinna säga det här, men jag önskar er alla ett gott nytt år, det här som har varit har innehållit allt för mycket sår och man har även fällt en och en annan tår. I det nya året tar vi nya tag i form av varje slag och försöker lära oss av våra misstag. Hoppas det nya året innehåller mycket kärlek och inte svek, mycket smek stek och lek. Önskar er alla ett gott nytt härligt år på denna fantastiska jordeplanet. <3 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: