livet bara går, livets liv bara leker

hej mitt hjärtas allra närmsta vänner. Välkomna tillbaka till ännu en skön reflektion av livets liv. Vi är inne på månadens sista dag och även detta halvårets sista dag. Nu är vi närmare 2017ons slut än början. Bara tanken på det gör mig förvirrad. Vad händer egentligen? 
numera lever jag ett vildare liv än nånsin, en far en dit en annan tar en hit. Så det har vart mycket men för att beskriva mitt fina juni: första veckan spenderades i mitt älskade paradis trogir med min franska själ clara. Vi hade en skön vecka av lugn och ro, sol och hav. Allt det som står mig närmast omringade mig, jag var inne i ett lyckorus. Väl hemma gjorde jag comeback på carlsberg, ramlösa. Två veckor spenderades där och det är ett jobb jag gillar. I samma veva blev jag återigen uppbokad på MALMÖFFs matcher. För er som inte vet arbetar jag även som konsult för academic work där jag blir uppbokad på olika uppdrag. Nu är jag uppbokad på alla matcher för resten av säsongen och även på champions league. I lördags arbetade jag mitt första pass, eller första och första kanske är att ta i, förra året var jag värd på matcherna, i år är jag säljare, KUL var det i alla fall! det går bra för MALMÖFF, dom himmelsblåa, så det var en upplevelse. Jag har fått uppögonen mer och mer för fotboll och för den kärlek fotbollen ger till alla människor, den förening det skapar- det är faktiskt en himla upplevelse. Magi på högsta nivå. 
detta är en ung bild på mig, så ungefär så här kan jag väl gatanterat påstå att jag ser ut nu. Tycker mitt hår är lite åt det fulare hållet men det har sagt ifrån, det är cå fruktansvärt slitet att jag faktiskt inte vågar göra nåt åt det. 
Azra var nere hos mig i malmö några dagar där vi hängde och hade det gött. Man kanske kan säg att vi semestrade i sverige. Något jag även förverkligade den 27de juni 2017 var detta:
jag tatuerade in mitt egna citat "livets liv". Jag älskade de från första sekund. Det betyder livet för mig och är en påminnelse om att var dag leva det liv jag själv önskar leva. Att jag själv ska ta egna beslut, göra vad jag vill i den mån det går. Att jag ska ta mig själv i första hsn och verkligen leva det liv jag vill. Det enda liv man får, ett liv har tilldelats mig och jag vill göra det bästa utav det <3 Nu är jag sugen på fler små intima tattoos som min stora kärlek kan smeka mig över. <3 
Jag stötte på dessa vackra citat under en kort vistelse i Växjö. Jag älskar sådant djupt, som kommer nära, tätt inpå. <3
sedan hade jag även en undrbar midsommarhelg där fantastiska minnen skapades. På fredagen var hela barndomsgänget ute i dom småländska skogarna och firade midsommar, det tråkiga var vädret åter igen som inte var på vår sida. På midsommardagen tog vi vårt pick och pack och gjorde Halmstad för femte året i rad om jag inte minns fel? där hade vi också något av en sju helvetes kväll. 
Jag hade, som alltid, en fantastisk helg med fam. Kosuta i GBG. Vi levde livets liv kan man säg. SÅ himla underbara minnen skapade vi ihop denna fantastiska mitt på juni. Vi pratade gamla minnen, livets framtid. Vår gemensamma framtid och hur vi valt varandra på livets resa genom jorden. Guldvärd tid som vi snart skall göra om, och för att prata sanning: jag drömmer om den dag vi bor i samma stad igen och är gemensamt förenade. 
och nu för att sammanfatta, reflektera och skapa ro hos mig själv och er andra: nu väntar en juli månad full med jobb. Jag börjar heltid på Carlsberg igen på torsdag och jag jobbar varje dag resten av juli, alltså alla vardagar. Sedan väntar MALMÖFF också då,och där gäller varje helg typ och någon vardag också. Den 28de juli bär det av till Trogir igen så då blir det semester på riktigt innan mitt sista pluggår börjar. Jag lever fortfarande för det mesta i nuet och njuter av livet när jag kan. Jag chillar och har mig, festar till det och vilar. Jobbar och semestrar- livets balans. Att finna ro, att hitta sig själv. Att njuta av all den kärlek som omfamnar en. att ha så jäkla kul på vägen mot slutet! glöm aldrig det- ha det förbaskat kul i livet- njut som bara den och rocka, bara rocka <3 kramar 
 
 
 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: