första månaden efter sommaren, september 2014

En hel månad har passerat efter mitt absolut bästa sommarlov, efter alanya och efter skolstarten i årskurs 2. Det har gått så sjukt snabbt och det känns tungt att hösten är här. Jag har precis avklarat eller tagit mig igenom en fin helg i mitt fina ljungby. Vilken trygghet att få komma hem till mamma,pappa brorsan, morfar och mina fina vänner. Det är en frihet i sig, en känsla som gör livet lite enklare. Man vet att dessa människor finns där och man behöver sin dos utav dem, för det är ju dem som gjort att jag verkligen lever idag 2014. Imorgon är det åter tillbaka till Helsingborg. Det ska också bli skönt, mindre lockande med plugg men motivationen har jag till en viss gräns så jag hoppas att det räcker. Jag har redan haft min första tenta så det är mycket plugg och snabba anpassningar som gäller. 
 
Innan skolstarten drog igång, njöt jag av livet och förlängde sommaren tillsammans med mina päron och äpplen i alanya, ett fint paradis som vi gärna återvänder till. Det är solen som ger en kraft, skulle jag vilja påstå. 
Jag är glad över att jag fick avsluta mitt fina sommarlov på det här viset, känns som alanya blivit ett säkert kort och alltid levererar. Jag glädjs även åt det faktum att alanya mer eller mindre blivit en del av mitt ungdomsliv och något man ständigt återkommer till för att fiska upp glada, härliga minnen med människor som förgyllt min tillvaro. Jag kommer ha mycket att berätta om just alanya för mina barn och barnbarn. 
Efter alanya kom skolstarten, och jag flyttade ju precis innan Kroatien till ett studenthem i HBG vilket mina vänner också gjorde så tillsammans hänger vi numer hela tiden, lagar mat, sover över, dricker kaffe, skrattar åt varandras svagheter och glädjs åt varandras styrkor. Vi dricker en hel del vin också, till sent in på små timmarna och pratar mycket om livet och våra drömmar efter utbildningen. Jag är glad över att ha kommit mina "nya" vänner så nära, det känns ibland som vi känt varandra länge och det är fina människor som jag spenderar mina dyrbara stunder med. Det känns som det här året i skolväg, kompisväg och boendeväg börjat alltförbra och det är på det viset det ska fortsätta. Just nu sitter jag också en sorts period där allt det som behövs går sönder när saker och ting måste göras. Min data har kraschat och är inlämnad, min mobil samarbetar inte o jag känner mig frustrerad på det för jag behöver verkligen en dator. Det är ansökningsperiod till utlandsstudier nu också och det tänkte jag absolut att jag vill ansöka om. Annars lever jag vidare i min lilla bubba eller aura och det är alla goa människor omkring mig som gör mig så glad ärligt talat. Det är sjukt, men människan är ett flockdjur, helt klart. 
'
mittt senaste liv i bilder och bilderna säger mycket. Jag är ju den typen av människa som söker efter meningen med livet och reflekterar mycket kring allt som tillhör livet, i varje steg jag tar liksom. Allt har en mening och det är fint. Nu ska jag njuta av mina föräldrars sällskap innan de bär av mot hbg och jag vet inte när jag återigen är tbk i ljungby men när det väl händer är det med ny kraft och ny energi. Jag ska försöka att bli bättre på att blogga om mitt fina liv som jag har, verkligen, men just nu är datorn paj och jag räknar dagarna tills vi återigen kan börja umgås. Vi hörs snart igen ni fina, ha en skön höst <3
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: