seven years- HEJAPAHEJ- nothing without you

4 SEPTEMBER- det slog mig igår, sent, en timme efter den exakta födelsetiden; 21:08 - 22:11 var det framför min hornhinna och det var ett faktum. Älskade HEJAPAHEJ. 7 hela år, i med och motgång. Genom mitt livs allra största händelser. Allt som betyder finns dokumenterat, svart på vitt med mina egna ord. Vilken fantastisk resa jag gjort, inte bara skrivmässigt utan även vad gäller mognad, vänner, arbeten, studier, resor osv. Något som är detsamma är min kropp?! känns som den är likadan, ingen vidare utveckling på den fronten. Antar att jag var tidig med mina kvinnliga former och tog fram kvinnan inom mig redan vid 15 års ålder. 
 
Så idag: 22 år gammal (blir 23 om 3 mån): vad ska man säg. Som den livliga tösabrud jag är så är väl livet en dans på rosor för mig. Med en positivism starkare än havets botten och med en öppen inställning öppnare än Göta kanal så kan jag väl påstå att jag älskar livet och allt som hör till. Mycket kommer från min Älskade Maida måste jag tillägga. Men vad ska man annars gör om inte leva, älska, skratta och ha kul? 
 
Något spännande som ändrat min uppfattning om djur är att jag blivit faster till en katt vid namn Sinan. Jag som alltid tyckt och tänkt att katter är djävulens djur har numera insett att kraften i glädjen dom ger är mycket stark. Gemenskapen dom bidrar med ökar sällskapskraften och endorfiner kan explodera. Så himla kul iaf. Mor nämnde att hon skulle sparka på den men förhoppningsvis slipper vi veterinärbesök. Så dzeflip har blivit med sinan <3 
 
Annars då, sommaren som jag sett fram emot, njutit av och älskat, är över. Vilka fantastiska 6 veckor på CARLSBERG och 4 veckor nere på balkan jag haft tillsammans med galna människor. Det har varit lyckligt. Det har gått snabbt och jag vill inte ens nämna saknaden men det är livet och man får lära sig att leva med det. Avsluta när du har som roligast, var inte ledsen för att det är över, skratta för att det hände. 
 
Livet rullar på och hösten är väl här antar jag, regn och gråa moln som tynger än. Men inte ska man låta vädret förstöra ens humörsvängningar <3 
 
(skulle laddas upp 5 sept) 
 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: