orange inblickar

tuptopp,strumpor,bikini,linne/tunika,nagellack,CONVERSE

*Historien bakom Conversen*
För cirkus 2 årsedan, när jag var i Bosnien med mor och farmor, då när jag ville ha converse i alla dess färger och jag var så förtjust i dem. Säger inte att jag inte är de nu, för det är jag. Men då, sommaren 09. En speciell sommar, då jag köpte mina första orangea converse. Jag och mor gled runt på stan i våra glajjor och fick syn på denna affär som var förvånansvärt tom. Dem sålde bara skor om jag inte minns helt fel. Jag fick syn på conversen, de ville ha min uppmärksamhet. Det var de ända paret, i min storlek och otroligt billiga- runt 200 svenska kronor!! Jag haffade dem direkt. Jag var världens lyckligaste och tänkte: det är inte ofta man hittar converse under 500 och jag hade hittat ett par för 2oo! Men såklart fanns det ju nackdelar och dåliga sidor. Jag använde aldrig de kära skorna, kanske någon enstaka gång fick de pryda mina fötter. Men alldeles för lite för att jag skulle va värd dem. Så jag tog det enkla beslutet och sålde dom. För mer än jag köpt dom för. Men nu när moderna tiden kom och 2011 kändes så färglatt och jag går på gymnasiet och allt ville jag ha orangeconverse, kanske för att jag haft ett par sådana innan, kanske för att jag beundrar färgen, kanske för att jag inte begriper att man ska ha kvar något som man kan ha användning för senare eller kanske för att jag ville vara cool. Just nu vet jag inte. Denna gånen fick jag ialla fall betala betydligt mer och än vet jag inte om de va värt de. Men jag gillar att kolla på dem iaf, dem gör mig lycklig. Jag får det också bekräftat att jag inte är färgblind hehe.




Kommentarer
Postat av: stora syrran :)

Nezaboravi Dzenana ko si i sta si, ti si bosanka, muslimanka i trebala bi da znas na koji nacin trebas da zivis, da budes casna iskrena cista muslimanka a ne da zivis zivot kao vecinom nevjernica, iskoriste ih ljudi i idu dalje kao neki jeftini produkt,zato te molim razmisli malo sta Allah dz.s hoce od tebe i gdje ti zapravo putujes. posjeti muslim.se muslimanka.net minber.ba islamguiden.se pa ces saznat malo vise,puss å kram/stora syrran

2011-08-09 @ 23:29:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: