livet i slutet på 2015

Livet är maxat, galet och helt underbart roligt! Jag har varit i Ljungby i strax över två veckor och glädjen sprudlar i kroppen, likt en blommas utveckling från liten till stor! För tillfället skulle jag väl vilja säga att jag har resfeber vilket mycket beror på morgondagens resa till Sarajevo. Men för att summera mitt livs bästa avslutning på tvåtusenaldrig: Jag hade aldrig någonsin kunna tänka mig att livet skulle erbjuda mig den lycka och glädje som jag har fått ta del av. Nu vet jag, jag vet att jag är mer än glad över det liv jag lever. Jag har hängt med mitt livs bästa vänner, varenda himla fina dag och natt som jag varit vid liv, vaken och andats. Jag talar ofta om mina vänner, eller vadå ofta? herregud hela tiden! Men ni vet vilka ni är, som man säger. Men för att ändå sätta namn på glädjen så har Malin, Mathildorna, Becca, Arnold, Vezira, Ana och Enzar varit människorna jag avslutat mitt fantastiska år med. I helgen var jag och Arnold i GBG hos EN OCH EN ANNAN; Vezira och Enzar. och vi hade en av våra livs bästa kvällar; så himla mycket, kärlek, gemenskap skratt glädje och vin med vodka! Jag har hängt mycket med familjen och julafton firade jag hos min brors fina sambo med hennes familj, och det var mysigt <3 Jag har spenderat tid med min morfar, vilket för mig är dyrbar och värdefull tid.
 
Mauritius i början av 2015, dåvarande tvåtusenalltid men som numera är tvåtusenaldrig
 
 
 
 
Men i alla fall; imorgon väntar Sarajevo med mina balkanbrudar och det ska bli ettt helt underbart avslut på tvåtusenaldrig och en helt perfekt start på tvåtusenalltid. Jag känner mig redo och klar för att stänga detta år och allt vad det inneburit. Livet är ju trots allt helt fett, underbart kul och helt galet. Jag är öppen för att som komma skall och jag har börjat inse mer och mer att ingeting är särskilt seriöst egentligen <3 Så till er mina fina: lev det liv ni drömmer och ha så förbaskat kul på vägen, gör vad du vill och låt ingen stå i vägen. Sedan vill jag också tala om att mycket i livet handlar om att våga och att aldrig trycka ner andra. Det vinner man inget på och det är så sjukt jäkla taskigt att det inte ens borde existera! Jag önskar innerligt att jag kunde visa er alla mina fina bilder från mitt livs senaste dagar men tyvärr samarbetar inte min macbook med min iphone utan dom är två helt skilda makapärer. Jag lovar att när jag får tid i Januari, och efter min andra bosnien resa i det större livet så ska jag sansa mig och dela med mig av fantastiska minnen med fantastiska människor. Men till dess hoppas ni att ni också skapar oförglömliga minnen och att ni skrattar lite extra för att det glada, goda i livet och för att JUST NI har fått chansen att leva just detta liv med era nära och kära. Sådär jag! En liten uppis från mig och mitt kärleksfulla hjärta; nu återgår jag till packning och termometern för att mäta min resfeber ;) vi hörs snart bästisar <3 mycket kärlek och omtanke från er dzana


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: