kär i livet

Om att känna att man inte duger, räcker till eller är för lite helt enkelt. Ibland hamnar vi i situationer där vi känner oss små och vi vet inte vad vi ska ta oss till. Jag har varit där och om man är en vanlig, normal människa tror jag att man hamnar i dessa lite småjobbiga tillstånd ibland. Jag har vart där alldeles för många gånger samtidigt som jag ibland kan känna mig som världens starkaste kvinna. Det pendlar lite upp och ner och det är framför allt under tidig ålder som man är lite osäker på livet, på SIG själv och på vad man egentligen gör här och man försöker finna sig själv. I och med detta bildas inställningar, tankar och åsikter om att man inte duger som man är och i samband med det kan självförtroendet sjunka och man blir väldigt fundersam på om man verkligen ska vara här just nu? Det jag vill komma fram till är att alla är bra som dom är.
 
Vi är menade att vara så här , att vara så här just nu och att vara så här just nu i detta nu. Vi är grymma som vi är oavsett om någon annan försöker trycka ner oss. Vi har kommit hit av den enkla anledningen att världen behöver oss, vi är här för att lämna våra tankar, åsikter och fotspår. Världen behöver någon som oss, världen ska ha känt på våra fotspår och våra andetag. Vi ska ha andats den luft som existerar här, våra lungor ska ha kämpat sig igenom en hel livstid.
Men framför allt är vi här för att ha kul, för att skratta och för att känna höjden av maximal lycka. Jag brinner för att människor ska känna sig avslappnade i min närvaro, för att de ska skratta och för att de ska vara lyckliga- jag vill värna om alla människors styrkor och om alla människors glädje.
Dit man vill komma i livet är att känna att man räcker till, att man duger som man är. Det handlar om att bestämma sig, om att finna ro i det man gör, ro i vardagen.
 
Rent ut sagt; skit i allt och alla som bidrar med negativitet till ditt liv och skit i det som tar för mycket energi. SKIT I DOM och i DET! Ta bort sådant från ditt liv.
DU är du och du är här och det är det som spelar roll. Om du är lite osäker, fundersam eller allt vad man nu kan vara. Låt dig själv vara det. Kom underfund med vad det är som gör att du känner dig vilse. Det är vanligt att känna sig vilse. Jag är 21 år gammal, jag tar snart en kandidatexamen med service management som huvudområde, och folk frågar mig dagligen " vad ska du göra sen? " 
Jag hatar frågan, men så gott som både nära, kära och bekanta ställer den. Och vet ni vad det knasiga är? Vad gör man sedan i livet? Vad gör man eefter att man gjort klart ett kapitel i livet? Jaha , men antingen så gör man ingeting eller få fortsätter man på ett nytt kapitel eller så bara tar man dagarna som dom kommer och gör vad man vill varje dag. Mitt svar på frågan är vanligtvis" jag vet inte" för jag har ärligt talat absolut ingen aning om vad jag ska göra sedan. Jag har inte en aning. Jag är vilse och jag gillar det. 
Ibland så vet man inte och hur ska jag veta vart livet tar mig. Framtiden är oviss och jag har ingen aning och jag känner mig mer vilse än någonsin. Det är nu jag frågar mig själv, vad det egentligen spelar för roll. Varför ödsla så mycket energi och dumheter på att ifrågasätta och att oroa sig, när livet ändå kommer bli så som det är menat att bli för just dig, och vad du än gör så kommer det bli bra. Men som sagt jag är vilse alltså, vad ska jag göra sen? Jag har fortfarande oroligt höga drömmar om min blogg, jag själv anser att den är i en tillväxtperiod och jag ser möjligheter till expansion. Det är ju drömmen, men mina drömmar är många. Jag drömmer om att bli författare, om att skriva böcker så att andra kan skratta eller fångas in i djupa livshistorier. Jag drömmer om har någon att dricka kaffe med om mornarna när jag vaknar. Jag drömmer om att flytta till Dubai. Jag drömmer om att lära mig laga mat. Jag drömmer om att gilla att laga mat och om att det ska bli en hobby. Jag drömmer om att skaffa husdjur, typ en katt? Dock är djur något jag ogillar men det hade vart kul att utmana sig själv, att utmana sig själv är ju något fantastiskt, det är då man känner att man växer och att man lär sig. Tänk så coolt att lära sig ta hand om en katt och hens rutiner? även om det innebär att dj*vulens djur delar hem med en. Ascoolt. 
Vidare drömmer jag om att drick vin tillsammans med en och en annan och bara prata om lust, saknad, livet, budget och balans. Jag har många drömmar stora som små och dom inspirerar mig till ett fortsatt liv. Jag har ett intresse i livet och är grymt sugen på att se och framför ALLT KÄNNA vad livet har att erbjuda mig. Jag är djupt öppen för livet och jag anser att det är ok att inte veta vad man vill, att känna sig vile och göra vad som än faller en in. Det är ju helt ok och riktigt roligt att bara se vad som händer. Att vara öppen för förslag innebär att jag har oändligt många möjligheter och att jag är öppen för alla dörrar som livet erbjuder, vilket för mig betyder mycket. 
Med allt detta sagt; jag vill att ni ska älskar er själva, ni är fantastiska så som ni är och jag vill att ni ska har jättekul under livets gång. För det spelar ingen roll och det gör absolut inget om du inte vet nåt, om du är vilse, eller vad du än är. Du är underbar så som du är <3
Åh jag är berusad i mitt huvud kan jag tycka. Därav mycket tankar i huvudet. Som alltid inför tenta, jag känner mig helt borta på nåt sätt, särskilt nu när de närmar sig och jag blir förvirras och i vanlig ordning flödar mina tankar kring livet. Min fina livsblogg, åh vad jag älskar sig <3 Nu ska jag återgå till lite tentamensplugg innan läggdags. Vi hörs snart mina godingar.Jag älskar er obeskrivligt <3
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: